UraganiuS ir Aira
Sodai

Balsavimas baigtas

Mano veikla vien tik muzikoje. Tai hobis ir mėgstamas darbas nuosavoje įrašų studijoje. Dirbu pats sau vienas. Prodiuseris, garso režisierius, muzikos kūrėjas. Sceninio vardo UraganiuS reikšmė – tai sužmoginta gamtos stichija, jėga, mitologinė būtybė. Projekto užuomazgos prasidėjo man baigus studijas Klaipėdos menų akademijoje. Studijų metais susipažinau su puikia folkloro atlikėja Airida Mockute. Jos atliekamos liaudies dainos paliko įspūdį. Laikui bėgant atsirado keli aranžuoti mano kūriniai, kurie sėkmingai skamba ir komercinėse radijo stotyse. Savo aranžuotėmis laviruoju tarp įvairių stilių: „synth pop“, „ambient“, „new age“. Vengiu sudėtingų melodinių vingių, aštrių harmonijos sąskambių, palieku autentišką, neiškraipytą dainos melodiją. Noriu jaunajai kartai parodyti, kad mūsų protėvių dainos, folkloras gali skambėti kitaip, ne vien kaip man atrodydavo vaikystėje, bauginančiais močiučių balsais, o galima padainuoti švelniai, apipinti balsą šiuolaikinėmis išraiškos priemonėmis. Ramūno Tamošausko kūryboje darniai persipina šiuolaikiniai jaunatviški ritmai ir folkloras. Airidos balsas – neatsiejama skambesio dalis, suteikianti ryškaus etninio autentiškumo. Dueto gerbėjų gretos sparčiai gausėja, kūriniai skamba radijo stotyse ir šventėse.

„Sodai, sodai, leliumai“ – advento laikotarpio daina, ypač pamėgta dabartinių folkloro ir neofolkloro atlikėjų. Paprastai adventinių dainų tekstų struktūra yra dvinarė, skirta žmogaus ir gamtos pasauliui, o čia išplėtotas poetinis gamtos, sustingusios tamsiausioje metų atkarpoje, vaizdinys. Atrodo, kad nieko jau nebebus, sodus užgrius žiema, kiškelis bus sumedžiotas, nudirti jo kailinaičiai… Tačiau žinant, kad kita adventinių dainų šaka dažniausiai būna skirta piršlyboms ar vestuvėms ir kad medžioklės motyvas visada koreliuoja su piršlybų motyvu, šiam gūdžiam vaizde suvirpa vilties spindulėlis, kad viskas eina į gera, link atgimimo, naujos pradžios. Tą puikiai atspindi gūdžiai sodri dainos Ramūno Tamošausko (UraganiuS) aranžuotė ir skaidrus Airidos vokalas. Seniau advento dainos Lietuvoje buvo dainuojamos ne visur – daugiausia Dzūkijoje, kiek mažiau Rytų Aukštaitijoje, o Suvalkijoje ir Žemaitijoje jų užrašyta išvis mažai. Dėl ypatingos melodikos ir poetikos vadintos giesmėmis, pabrėžiant jų šventumą, laikotarpio ypatingumą. Net ir priedainiai jų buvo ypatingi, nesutinkami kitų žanrų dainose: LELIUMAI, LĖLIU KALĖDA, ALADUMAI. Savotiška ir šių dainų struktūra – šakotinė, iš dviejų dalių, vienoje apdainuojamas žmonių pasaulis, kitoje – gamtos. Dažniausiai pasitaikantis poetinis motyvas – piršlybų, vestuvių, nes kaip tik žiemos metu vykdavo porų žvalgytuvės, piršlybos. Poetinį piršlybų motyvą gamtai skirtoje šakoje atliepia medžioklės siužetas – medžioklis taikosi nušauti laputaitę ar kiškį, antelę.

Kiti klipai

Marija Akelan – Smuiko raktas

Marija Akelan
Smuiko raktas

Peržiūrėti
Antikvariniai Kašpirovskio dantys – Gabalas antimaterijos

Antikvariniai Kašpirovskio dantys
Gabalas antimaterijos

Peržiūrėti
AJA – Hello Hello

AJA
Hello Hello

Peržiūrėti
Robertas Semeniukas – We own the night

Robertas Semeniukas
We own the night

Peržiūrėti
.